Att lära Mini äta

 
Lunch dags och Mini lär sig dricka själv ur en mugg.
 
Det första som händer är att halva muggen töms innan en klunk tagits då Mini vill dricka med bara en hand.. Weei, jag tar det efter att vi äti tänker jag och fortsätter med min mat, efter lite övning så kommer både en och två klunkar i munnen innan min lilla sessa bestämmer sig för att lägga muggen på bordet... SPLÄT! Det var resten av muggens innehåll som nådde golvet.
 
Efter maten är det dags att troka golv, en salig blandning av potatismos, korv och en massa vatten ligger och väntar på att torkas upp av en sisådär halv hushållsrulle och det är bara sätta igång för att sedan känna idiotin av att lämna kvar Mini i stolen då hon tar ett fast grep om mitt hår med hennes väldigt mosiga hand.
Så nu sitter jag här, lite blöt på knäna, en halväten tallrik och potatismos i håret men lillan har kommit ett steg närmare att äta själv!
 
 

Kommentera här: